Dobrý den tento týden se budeme zabývat problematikou oboru (průmyslu), ve kterém chcete uplatnit své nápady.
Promyšlené podnikání vnímá jako důležitý aspekt Životní cyklus průmyslu (oblasti podnikání). Jsou Průmysly, které jsou mladé a pro Startupy přívětivé a jsou zralé obory a oblasti, kde se začínající podnikatel jen těžko prosadí.
Že v tom mladším průmyslu akceptují, či dokonce vítají nové přístupy. Je tam spousta věcí ještě nejasných, takže vaše nápady najdou své příznivce.
Tato přívětivost či nevhodnost průmyslu pro vstup nové firmy, ale vnímají i zákazníci. Někde preferují zaběhnuté, na trhu známé firmy, jinde chtějí něco svěžího, nového. Životní cyklus průmyslu dobře popisují „Hype cykly“ firmy poradenské Gartner.
V díky metodě Promyšleného podnikání zjistíte, že v některém průmyslu (oboru) je snadnější podnikat, než v jiném.
Protože si uvědomíte, že některé průmysly jsou velmi náročné pro vstup vaší firmy, nejen že k tomu potřebujete spoustu peněz, zařízení, zkušeností a razítek (zahájení podnikání), ale že daný obor je náročný z hlediska očekávání a rozsahu požadavků na produkt (každodenní výroba).
A pak jsou průmysly (obory), kde k zahájení nepotřebujete vůbec nic, nebo jen zlomek toho, co jinde a že zákazníci od vašeho produktu příliš speciálních vlastností nepožadují. Stačí když se líbí a funguje. Jako příklad uvádíme rozdíl v rozsahu požadavků na potravinářský výrobek – salám v porovnání s minimem požadavků na módní doplněk jako je např. šperk.
Proto je z pohledu Promyšleného podnikání dobré si pro získání kritické masy zákazníků na začátku vybrat obor nenáročný a až potom, co se firma na trhu etabluje, je možné v rámci strategie zkusit i něco náročnějšího.
Dalším významným aspektem Promyšleného podnikání, kterému se na školení v I. týdnu věnujeme, je segmentace zákazníků na trhu. Že je úplně jiná komunikace s Nadšenci a Vizionáři a argumentačně jiná s Pragmatiky. A že nejvíce Startupů krachuje poté, co se jim nepodařilo oslovit i tento významný segment pragmatiků, protože nedokážou přesvědčivě vysvětlit, proč by si i oni měli produkt koupit.